Nieuws

Algemene ledenvergadering 26 aug. vlot afgewerkt

Op woensdag 26 augustus was de wegens Corona eerder afgelaste algemene ledenvergadering. Met zo’n 22 bezoekers, keurig op 1,5 meter afstand en zonder de gebruikelijke pauze, werd de vergadering onder leiding van voorzitter William vlot afgewerkt. Vooruitlopend op de officiële notulen van de secretaris, alvast een overzichtje van de besproken zaken.

Jaarverslag 2019

Natuurlijk het jaarverslag over 2019, voor de laatste keer van Toon van den Hanenberg als secretaris. Het jaar stond vooral in het teken van het opknappen van het paviljoen en het terras, op 14 april geopend door de burgemeester. Maar ook een belangrijke stap was de vaststelling van het beleidsplan 2019-2024.

Zoals gebruikelijk stond Toon stil bij de activiteiten van de verschillende commissies die ieder op hun taakgebied en hun wijze een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het functioneren van Set ’77. Uit de opsomming van Toon bleek wel weer dat Set ’77 in alle opzichten een actieve en gezonde vereniging is. Toon benadrukte bij zijn verslag nog eens het belang van de inzet van vrijwilligers en ook de rol van de sponsors.

Voortgang beleidsplan

William gaf een inkijkje in de voortgang van de doelen uit het beleidsplan. Gerealiseerd onder meer de beplanting, de padelbanen, duurzame speeltoestellen, uitbreiding pr (sociale media) en enkele nieuwe commissies (“Werving en behoud” en de Padelcommissie). En er wordt, met het Geef.nl open zomertoernooi, inhoud gegeven aan de maatschappelijke verantwoordelijkheid welke de club wil uitdragen.

Nog te realiseren: onder meer behoud zomerchallenge-leden en jeugdleden, invulling vacatures bestuur en enkele commissies én een gezond financieel resultaat over 2020.

Financiën

Bart Hoevenaars lichte de financiële situatie van de club toe. Balans per 31-12-2019, exploitatierekening over 2019 en begroting voor 2020. Die begroting is tussentijds al aangepast vanwege de bijzondere omstandigheden. De opbrengsten van de kantine bijvoorbeeld vallen begrijpelijkerwijs veel lager uit. Toch is de verwachting dat het resultaat voor 2020 niet veel slechter uitpakt dan eerder was voorzien. De kascontrolecommissie kon niet anders dan vaststellen dat alles weer piekfijn in orde was.

Aan- en aftredende bestuurs- en commissieleden

In totaal zijn in de periode sinds de ledenvergadering 2019, 11 commissie- en bestuursleden gestopt. Maar het goede nieuws is dat er 19 nieuwe zijn gekomen. Enkele pikken we eruit:

De jeugdcommissie is volledig vernieuwd. Dyon Zonnenberg stopt als penningmeester; haar taak wordt overgenomen door Walter Derks en Jolanda van den Berg. Theo van de Ven en Tiny Pluk nemen na een lange staat van dienst afscheid van de technische commissie. Volgens Tiny kan hij gemist worden: “alles ziet er netjes uit”! En tot slot neemt Toon van den Hanenberg na drie zittingsperioden afscheid als secretaris. Namens bestuur en alle leden wordt ook hij hartelijk bedankt voor zijn deskundigheid, betrokkenheid en inzet. Toon geeft aan dat hij graag iets

terugdeed voor de club waar hij warm werd ontvangen toen hij in Zeeland kwam wonen. Hij kijkt terug op een mooie tijd als secretaris.

Naar een vervanger voor Toon wordt nog uitgekeken! En ook de technische commissie en de sponsorcommissie kunnen nog versterking gebruiken. Laat van je horen!

Rondvraag

Het werd bijna een record-korte ledenvergadering, maar gelukkig hebben we nog de rondvraag.

Daarin onder meer de opmerking dat het erg jammer is dat er geen clubkampioenschappen enkel zijn gehouden, toch de basis van het tennis. René Noijen geeft aan dat de Toernooicommissie zich daarover voor het volgend jaar gaat beraden.

Het digitaal afhangen roept de vraag op of er niet alleen per halve uren kan worden gereserveerd, zodat er niet af en toe een baan een half uur leeg ligt. Dit blijkt op technische problemen te stuiten waarover nog met de KNLTB wordt gesproken.

Naar aanleiding van deze vraag ontspon zich een flinke discussie over de voor- en nadelen van het vooraf digitaal reserveren. De meningen hierover zijn duidelijk verdeeld. Digitaal reserveren is niet in het belang van het sociale gebeuren binnen de club, maar een lange wachttijd schrikt ook leden af. Het bestuur gaat zich er in zijn volgende vergadering over buigen.

En tot slot nog een oproep: als je een baan reserveert, zorg dan dat je er ook bent! En als je toch niet kunt, meld je dan af.

Namens de PR-commissie,

Theo Pijnappels

« Terug

» Nieuws archief